O AKADEMII
„Najważniejszym okresem w życiu nie są studia uniwersyteckie, lecz wiek wcześniejszy ; od narodzin do szóstego roku życia”.
Maria Montessori
WHY ?
Dlaczego to robimy ?
Skupiamy się na rozwoju prawej i lewej półkuli mózgu by wykorzystać w pełni ich potencjał.
Kluczową wiedzą, dotyczącą wczesnego dzieciństwa, jest fakt, że mózg rozwija się w zawrotnym tempie.
Każda interakcja dziecka z bodźcami znajdzie odbicie w połączeniach między neuronami, ich sile i stabilności. Okres od narodzin do 6 roku życia jest najistotniejszym okresem w życiu każdego dziecka bo właśnie wtedy tworzą się, utrwalają wzorce i drogi neuronalne, które po upływie tego czasu trudniej będzie zmienić.
Prawa i lewa półkula specjalizują się w innym sposobie patrzenia na świat. Prawa półkula umożliwia nam wychwytywanie szczegółów z otoczenia, języka, obrazu. Dzięki temu nie jest nam obcy ton głosu oraz kontekst, które są tak ważne do właściwego rozumienia mowy. Pozwala nam dostrzec piękno sztuki i świata, widzieć i rozumieć niuanse dnia codziennego, pojmować głębię i złożoność. Lewa półkula z kolei jest naszym orężem wiedzy, logiki i rozumu, które umożliwiają nam nawigowanie w świecie. Daje nam możliwość zebrania faktów, szczegółów i stwarza przestrzeń na spojrzenie w sposób globalny, obejmuje całokształt tego co nas otacza.
„Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy. Wiedza jest ograniczona, a wyobraźnia otacza cały świat”
Albert Einstein
Prawa i lewa półkula, pomimo swojego odmiennego sposobu pojmowania świata, nie istnieją bez siebie wzajemnie. Ich prawidłowe funkcjonowanie zależy od jakości i szybkości komunikacji, współpracy, równego udziału w postrzeganiu świata.
Dzieci idąc do szkoły, przyjmując wiedzę szkolną, wyposażone będą głownie w narzędzia do stymulowania mózgu w sposób dominujący dla lewej półkuli. Zbiorą ogrom wiedzy, ale nie mniej ważne jest korzystanie z prawej półkuli, która umożliwi manipulowanie zebranymi informacjami tak, by widzieć wiele perspektyw. Dopiero wtedy myślenie jest samodzielne, nieszablonowe, twórcze, a dziecko może się w pełni rozwijać. Zatem od najwcześniejszych lat tak ważne jest, by zadbać o stymulację z wielu stron, dbając o prawą półkulę, która w szkolnictwie bywa często pomijaną.
Zgodnie z założeniem Carla Rogers’a – to rozwój, który popycha nas do przodu, może prowadzić do szczęścia.
Dzieci są małe tu i teraz, są małe tylko jeden raz.
Z tego też powodu, Akademia Małego Kopernika stworzyła instrukcję, w jaki sposób kształtować rozwój intelektualny i nerwowy dziecka od pierwszych miesięcy jego życia, podążając za rozwojem mózgu i stanem emocjonalnym dziecka, tak, by w odpowiedni sposób dopełniać funkcje prawej i lewej półkuli mózgu.
Wszystko co tworzy Akademia Małego Kopernika, jest zgodne z najnowszą wiedzą o rozwoju mózgu dziecka
i stanem emocjonalnym. Treści, które znajdują się w naszych książkach, kartach i innych pomocach, są dostosowane do wieku i etapu rozwoju dziecka.
W pierwszych latach życia dziecka stawiamy na realną historię i obraz. Pomoce nie wywołują przebodźcowania, dzięki stonowanym kolorom, obrazom i treściom. Dominuje białe tło, a wykorzystany materiał podąża za nurtem Marii Montesorii, Glenna Domana, twórcy metody globalnego czytania.
Od ponad 10 lat jesteśmy w temacie dzieci, doskonale wiemy jakich materiałów edukacyjnych jest brak, jak potrzebna jest przejrzysta instrukcja dla Rodzica, który oprócz bycia rodzicem posiada jeszcze kilka innych ról, które też potrzebują jego uwagi.
Akademia Małego Kopernika podąża za dzieckiem i dla dziecka.
Powstaliśmy z potrzeby naszych przedszkolaków, Rodziców, nauczycieli Przedszkoli Małego Kopernika, których na terenie województwa mazowieckiego jest 6 placówek, rocznie edukuje się w nich ponad 600 dzieci :).
Stąd narodził się pomysł stworzenia gotowego wzorca dla rodziców, którzy chcą w świadomy i bezpieczny sposób wpływać na rozwój swoich dzieci od pierwszych miesięcy ich życia
„Nie jestem szczególnie utalentowany. Moją pasją jest po prostu ciekawość”.
Albert Einstein
Podążajmy za dziećmi, podtrzymujemy w nich ciekawość, która jest w nich naturalna.
Jeśli chcemy, aby nasze dzieci pasjonowały się życiem, od najmłodszych lat rozbudzajmy w nich ciekawość o świecie, nie bagatelizując każdego z zadawanych przez nie pytanie:
A dlaczego? Po co? Jak?
Einstein, jako noblista z nauk ścisłych był utalentowanym muzykiem, co udowadnia nam, że jego prawa półkula mózgu była doskonale rozwinięta i idealnie synchronizowana z lewą półkulą.
Zadbaliśmy już o dzieci od momentu urodzenia, tworząc serie książeczek dla ciekawskich dzieci w 3 krokach.
POZNAJĘ, ODKRYWAM I DOŚWIADCZAM, w naszych pomocach znajdziecie oprócz książeczek, bity inteligencji, karty edukacyjne, memory i wiele innych kreatywnych rozwiązań.